Que necessites per viure bé el teu declivi professional

Comentari del llibre From strength to strength d’Arthur C.Brooks

Avui aparcaré per una edició el tema de la productivitat personal -de vegades ho faig- per oferir un contingut interessant i suggeridor sobre la teva carrera professional. Has pensat mai en el declivi?

Una part important de la teva vida és la part professional i vulguis admetre-ho o no, arribarà un dia que ho experimentaràs.

D’això ens en parla Arthur C. Brooks al seu llibre From strength to strength (De la fortalesa a la fortalesa), sobre com gestionar la segona part de la nostra vida.

Si creus que no t’interessa, que encara és aviat per fer-ho, a mi m’ha sorprès llegir que en els treballadors del coneixement el declivi comença a finals del trenta i principis dels quaranta, per tant és una cosa que hauríem de tenir en compte.

Continua llegint «Que necessites per viure bé el teu declivi professional»

13 anys de blog. Per canviar, canvia la teva identitat

Aquest és un post molt especial per dos motius. 

El primer és que es tracta del post celebració dels 13 anys del blog. Continuo amb el costum de publicar una forma de millorar la teva productivitat personal cada any, podeu recuperar els post dels anys anteriors aquí (11 formes essencials per millorar la teva productivitat, Descobreix el teu propòsit).

El segon motiu i més important és que aquest és l’últim post que publicaré en exclusiva al blog. A partir del mes de setembre començaré a enviar només per subscriptors la newsletter: 

Acció: productivitat personal (clica per subscriure’t)

Els post més destacats és publicaran un o dos mesos després aquí al blog.

Si ja eres subscriptor, no pateixis, rebràs la newsletter sense fer res i et podràs donar de baixa quan vulguis. Si no ho ets i vols subscriure’t clica el link de damunt o utilitza la caixa que hi ha al final del post.

Tornant al post d’aniversari, aquest any he escollit un tema complex i poc intuïtiu relacionat amb la creació d’hàbits:

Per canviar, canvia la teva identitat.

Continua llegint «13 anys de blog. Per canviar, canvia la teva identitat»

Què és i com realitzar un informe d’integritat

Intento explicar-te que és i com realitzar un informe d’integritat. Un recurs per revisar i reflexionar sobre els teus valors.

Més que en el com la força del artícle està en intentar explicar perque és important aturar-se i pensar sobre allò que dirigeix la nostra vida. 

Una de les revisions anuals que realitzo per ficar en ordre els meus assumptes. La desglosso explicant els conceptes que la componen i els passos per realitzar-la.

Continua llegint «Què és i com realitzar un informe d’integritat»

Intel·ligència Artificial

No es para de parlar de les intel·ligències artificials generatives i de com ho canviaran tot. Em desperta un gran interès, com algú preocupat per la productivitat personal i com a professional que anticipa un canvi apunt de reconfigurar el seu món.

He decidit escriure un post parlant de l’AI. De com entrarà a la nostra vida a través de les eines utilitzades dia a dia a perquè acabarà destruint llocs de treball i que podem fer per començar-nos a adaptar a aquest nou món.

En definitiva cerco un perquè, intento digerir tot el llegit en les últimes setmanes i aportar una miqueta de llum per calmar la inquietud i la incertesa generada pel fenomen.

Continua llegint «Intel·ligència Artificial»

Tornar a començar

Hola a tots,

Han passat dos mesos i em toca reprendre la publicació de contingut en el blog. Escric aquest post per reconnectar amb vosaltres abans de tornar a publicar de nou d’aquí dues setmanes i per explicar-vos que tal tot.

Deixar de publicar i agafar-me un temps va ser una catarsis. Segur que vaig donar la sensació que donaria un gir radical a la pàgina. Doncs bé com veieu de moment continuo publicant al blog i no a través d’una llista de correu. Ara us explico perquè

El pla continua sent transformar el blog en una llista de correu i publicar a la pàgina el millor que s’hi escrigui. El contingut essencial. Els  que esteu subscrits no us preocupeu, migraré la llista de correus i no us haureu de donar de alta. A la resta, si voleu aquí teniu el link per subscriure-us a la llista actual.

Començaré a enviar contingut a través de la llista en substack desprès de l’estiu.

En quan a la temàtica del blog he decidit introduir temes nous i elaborar una mica més temes “clàssics”  que fa temps que no toco. Per exemple vull parlar del tema de la intel·ligència artificial i de com ens pot ajudar a treballar millor, també fer post sobre el concepte de second brain o una ment externa i de com gestionar la nostra atenció en el món d’avui en dia.

El gir en els temes serà menys accentuat del que m’esperava (o del que vaig deixar entreveure). He arribat a la conclusió a la que arribo sempre quan hi penso, he d’escriure sobre el que m’agrada i el que estic interessat a aprendre.

Espero que em continueu llegint en qualsevol dels dos formats. Ens veiem en dues setmanes

Foto de Nick Fewings en Unsplash

El blog en pausa

Hola Amics,

La publicació d’avui és especial perquè es tracta d’un anunci.

He decidit parar la publicació al blog durant un parell de mesos. Com sabeu publico un post al mes, així que durant els mesos de març i abril no hi haurà publicació.

La raó que m’ha dut a plantejar-me aquesta parada són els canvis produïts a Mailchimp, el sistema de gestió de la meva llista de correu. S’ha reduït el límit de subscriptors gratuïts de 2000 a 500 el que fracciona la meva llista de correu i no permet un enviament normal de les publicacions del blog.

Per ser sincer això només ha sigut el detonant, el segon motiu és l’esgotament. Fa 12 anys que publico regularment al bloc i cada dia em costa més saber de que escriure sense repetir-me – i em repeteixo, ho se – per això he volgut agafar-me unes setmanes de descans per pensar—hi i intentar proveir-me de idees per donar-li un tomb a la temàtica del blog. Continuaré escrivint sobre productivitat però intentaré que sigui quelcom més fresc.

El blog tornarà però serà quelcom diferent. He pensat en convertir-lo en una llista de correu. Un servei com substack m’ofereix la millor plataforma per donar cobertura als meus subscriptors i em permetria continuar enviant-vos contingut sense cap mena de restricció. Després, al cap d’unes setmanes, republicaria una versió del correu al blog oberta a tothom.

Us agrairia que em donéssiu feedback sobre els temes que voldríeu llegir a la nova llista de correu/blog i que podria canviar per fer les coses millor enviant-me un correu a través del formulari de contacte del blog (click aquí).

He gaudit molt escrivint aquí i espero continuar fent-ho, fins d’aquí dos mesos.